...

sobota, 4 kwietnia 2015

"Everybody, panic!" - wywiad z Andrastą



Wywiadzik przeprowadziłam z Andrastą - cosplayerką, rysowniczką, fanką Gothica, no i naprawdę przemiłą kobietką ;) Zapraszam!
 
Shiru
Witam serdecznie. Może na początek słówko o sobie?

Andrasta
 Witam! Postaram się odpowiedzieć na pytania najlepiej, jak będę umiała.  Jestem Andrasta, moja nazwa wzięła się z ulubionej gry "Dragon Age", której poświęciłam tysiące godzin (dosłownie).

Shiru
Jak zainteresowałaś się cosplayem?

Andrasta
Muszę przyznać, że nie pamiętam, co mnie natchnęło na zabawę w cosplay'owanie. W gry komputerowe gram od podstawówki, lecz dopiero półtorej roku temu dostałam weny cosplay'owej. Jeszcze kilka lat temu byłam laikiem, jeśli chodzi o cosplay… Nawet nie wiedziałam, co to jest! Ale już wcześniej lubiłam bawić się w różne charakteryzacje i makeup'y. Pierwszym moim cosplayem miała być Katarina Slay Belle, lecz nigdy jej nie ukończyłam.

Shiru
Opowiesz o swoim debiucie cosplayowym? To była Jinx, prawda? Ten cosplay rzucił mnie na łopatki :3

Andrasta
Tak, pierwszym cosplayem była Jinx.  100% stroju zaprezentowałam dopiero na IEMie ,w tym czasie pojawiłam się także w swoim drugim stroju ,którym była Katarina. W Jinx byłam także na Hall of Games, jednak bez broni oraz peruki, pojechałam tam bardziej for fun, żeby poznać cały ten "świat cosplay'u". Po powrocie zdecydowałam się zrobić pełny cosplay i cały rework stroju.


Shiru
Poza cosplayami głównie przygotowujesz make-upy na różne postacie z gier i filmów. Planujesz je, robisz projekt czy jedziesz na żywca?

Andrasta
Takie małe zajęcie, które sprawia mi dużo przyjemności.  Jadę na żywca. Jeśli mi się spodoba jakaś postać, bądź ktoś podrzuci mi pomysł to to robię. Zgrywam zdjęcie, bądź art na telefon, idę do łazienki i maluję się. Niektóre makijaże upubliczniam, niektóre zostawiam dla siebie.

Shiru
Jak przygotowujesz swój pyszczek pod makijaż?

Andrasta
Myję go, żeby był czyściutki i nakładam kilogram podkładu, najtańszy jaki mam, żeby mi szkoda nie było i jadę!

Shiru
Pamiętasz swój pierwszy makijaż?

Andrasta
Pewnie! Już jakiś czas temu zaczęłam bawić się w charakteryzację na różne postacie, jednak nie posiadałam żadnych peruk, więc moje możliwości były ograniczone. Miałam też spore przerwy. W raz ze stworzeniem fanpage'a zdecydowałam się reaktywować zabawę makijażami, a ponieważ ludziom zaczęło się to podobać, bardziej się w to wciągnęłam. Mój pierwszy makijaż stworzyłam, kiedy miałam jeszcze czarne włosy, zrobiłam się na Marylina Mansona (wtedy mojego idola).

Shiru
Od kiedy rysujesz? Ulubiona technika?

Andrasta
Rysuję od dziecka, ale swoje "portfolio" zaczęłam tworzyć wraz z pójściem do gimnazjum. Jestem samoukiem, ciężko przychodzą mi nauki innych, więc uczę się na własnych błędach. Pierwsze były szkice, potem rysowanie kredkami, a w międzyczasie malowanie na płótnie. Dwa lata temu dostałam tablet graficzny na święta, więc całkowicie przerzuciłam się na grafikę komputerową.

Shiru
Kto Cię inspiruje?

Andrasta
Jeśli chodzi o rysunki, to w internecie znajduje wiele ciekawych technik, bardzo inspirujących, ale moim ulubionym rysownikiem jest Artgerm. Natomiast co do cosplayów, inspiruje się każdym kto mi wpadnie w oko, a raczej biorę z każdego po trochu.

Shiru
W jakie gry grasz?

Andrasta
Głównie preferuję strategię i RPG. Jestem typem osoby, która woli wracać do tego co zna, niż poznawać nowe, dlatego na swoim koncie mam niewiele gier, lecz wiele godzin przegranych w te ulubione. Pierwszym RPG był Gothic, a strategią Age Of Empires. W podstawówce poznałam czym jest WoW, a w LoL'a gram dopiero od trzeciego sezonu. Moją ulubioną grą nadal pozostaje Gothic II z dodatkiem Noc Kruka i Dragon Age. (O grach mogłabym gadać godzinami)

Shiru
Czym zajmujesz się na co dzień?

Andrasta
Na co dzień się uczę i rysuję. Szukam obecnie pracy i pragnę się rozwijać w kierunku grafiki komputerowej - marzę o projektowaniu gier.

Shiru
Twoje plany na najbliższe miesiące?

Andrasta
Konkretnych planów nie mam, skupiam się na znalezieniu pracy. Chcę także jak najszybciej wziąć się za kolejny cosplay ,a mam jeszcze setki pomysłów!

Shiru
Na jakim evencie pojawisz się w najbliższym czasie? Jaką postać tam zaprezentujesz?

Andrasta
Na Pyrkonie niestety się nie pojawię. Jeśli dowiem się o kolejnej imprezie, gdzie mogę pokazać się z cosplayem to może tam mnie zobaczycie. Ale na pewno jak przyjdą cieplejsze dni, to będzie kilka sesji w moich cosplay'ach. Kolejny strój, jaki zamierzam zaprezentować to blood elfka z WoW'a. Trzymajcie kciuki!


Shiru
Będziemy! Dziękuję za wywiad :3

Andrastę znajdziecie między innymi tutaj:

BONUS!
Andrasta jest na tyle odważna, że podesłała mi swoje pierwsze prace! Oto one:
1. Jeden z moich pierwszych rysunków.
2. Jeden z moich pierwszych rysunków robionych kredkami (Inspiracja ,Victoria Frances).
3. Jeden z moich obrazów na płótnie.
4. Jeden z moich rysunków graficznych.
5. Mój pierwszy makijaż.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz