...

sobota, 4 kwietnia 2015

"Ask not the sun why she sets..." - wywiad z Calypsen

Przed Wami rozmowa z Calypsen. Cosplayerką, która wykonała najlepszy strój Diany, jaki kiedykolwiek widziałam i uważam, że bez zbędnego rozmyślania należy jej się tytuł "Pogardy Księżyca". W dodatku tak jak ja, uczy się na biolchemie i uwielbia Gwiezdne Wojny oraz LOTRa. No, po prostu kobieta idealna :D

photographer: Konwenty Południowe
Shiru
Opowiesz nam coś o sobie?

Calypsen
Nazywam się Marta i mam 18 lat (rocznikowo 19), chodzę do ostatniej klasy liceum i uczę się na profilu biol-chem dwujęzyczny francuski. Uwielbiam Gwiezdne Wojny, Władcę Pierścieni i mam dwie szynszyle :D

Shiru
Skąd się wzięła Twoja ksywka?

Calypsen
Ksywka to czysty przypadek, 3 lata temu tworząc konto na LoLu nie miałam pomysłu na nick, zaczęłam przeglądać Wikipedię i nazwy różnych księżyców/ planetoid i trafiłam na Calypso! Jest to księżyc Saturna i bardzo mi się spodobała na nazwa. Okazało się że nick jest zajęty... To było trochę smutne, bo nie chciałam tworzyć nicku w stylu CalypsoPL albo Calypso1996 XDDD, jak to ludzie często robią. Zmieniłam więc końcówkę z "o" na "en", nie wiem czemu, ale nick był wolny. Gdy zaczęłam zabawę z cosplayem, to po prostu dodałam do nicku "cosplay".

Shiru
Jak zainteresowałaś się cosplayem?

Calypsen
Cosplayem, tak typowo, zainteresowałam się przez grę w LoLa. Często przeglądałam Elohell  i tam właśnie natrafiłam na zdjęcia cosplayów. Potem był Gamescom 2013 i namiętnie przeglądałam wszystkie zdjęcia oraz filmy z tego wydarzenia. Byłam podekscytowana, że postać, którą gram w grze może być żywa! :D

photographer: Broken Image Graphic & Photography
Shiru
Myślałam, że Twój cosplay Diany jest naprawdę epicki, ale jak zobaczyłam Lady Arthas, to aż zaniemówiłam. Jak powstawały? Czemu akurat te postaci?

Calypsen
Dziękuję bardzo, Diana była chyba najbardziej skomplikowana, nawet nie o detale mi chodzi, ale cały mechanizm- jak coś przyczepić żeby się ruszało, żebym mogła chodzić itd. Cosplay to nie tylko ta miła część artystyczna, to też dużo czasu spędzonego na planowaniu. Diana, bo to moja ukochana postać z LoLa! Najwięcej nią grałam i bardzo podobała mi się jej mroczna historia. Chciałam zrobić ją jako pierwszą, ale dobrze wiedziałam o tym, że nie wyjdzie mi to tak, jak będę chciała. Dlatego zrobiłam ją prawie po roku zabawy z cosplayem :D Diana powstawała przez około 2 miesiące, jest to tylko pianka EVA i baza z plastikowego manekinu na klatkę piersiową. Arthas był zrobiony pod wpływem chwili, na IEM. Nie chciałam znowu robić czegoś z LoL'a, a zobaczyłam, że w regulaminie mogą być postaci z Blizzarda, więc przeglądałam co by tu zrobić. Niestety do IEMu zostało mi tak mało czasu, że nie dałabym rady zrobić czegoś wymagającego dużo pracy- Sylvanas czy Tyrande. Znalazłam oficjalny art od Blizzarda z damską wersją Lich Kinga, no i było to co lubię, czyli zbroja, trochę mroku i na dodatek przyjaciółka miała perukę idealną do tego, więc po prostu od niej pożyczyłam. :D

Shiru
Na jakim materiale najbardziej lubisz pracować?

Calypsen
Jeśli chodzi o materiał do pracy, to całkiem niedawno zaczęłam używać Worbli- najpierw do diademu i broszki Galadriel, a potem już do części Arthasa i samego Frostmourna. Od koleżanki miałam też trochę Worbla deco art, więc łatwiej było mi zrobić pas Arthasa, a dokładniej tą czaszkę na nim. Mimo wszystko najbardziej lubię piankę EVA. Muszę jeszcze zakupić narzędzia do niej, żeby móc tworzyć estetyczniejsze struktury :)
photographer: Dobrochna Nowacka

Shiru
Ulubiony i znienawidzony fragment tworzenia?

Calypsen
Ulubiony fragment tworzenia to robienie karwaszy! A znienawidzony to z pewnością pokrywanie pianki lub worbli wikolem.... trzeba często wielu warstw, a to jest tak nudne...

Shiru

Jak to jest prezentować swoje dzieło przed większą publiką?

Calypsen

Mimo, że brałam udział już w kilku konkursach, na scenie (np. Pyrkon, Łobez Arena, Hall of Games) czy internetowych (np. CDA expo czy Meet-up) zawsze będę się wstydzić. Wystąpieniu na scenie towarzyszy duża ekscytacja, ale gdy widzi się mnóstwo osób patrzących na ciebie i jury, które oceniają człowiek czuje się naprawdę mały. Najbardziej się zestresowałam podczas ostatniego konkursu na IEMie, nie było sceny, a ludzie stali dookoła bramek i trzeba było przejść pokazać się jury, publice i kamerom. Chciałam jak najszybciej stamtąd uciec. Potem nawet ludzie w komentarzach mi pisali, że powinnam była dłużej stać i pozować do zdjęć. Przynajmniej wiem, że muszę nad tym popracować.

Shiru
Uważasz, że można utrzymać się z cosplayu?

Calypsen
W Polsce na pewno ciężko utrzymać się z tworzenia strojów. W Stanach Zjednoczonych jest to już zawód, przywołam tutaj najbardziej znane cosplayerki takie jak Jessica Nigri czy Yaya Han. U nas zdarza się jakieś zlecenie- ktoś prosi o zrobienie broni czy całego stroju, czasem uda mi się sprzedać cały kostium. Współpracuję też z jedną firmą, która zatrudnia mnie w roli hostessy-cosplayerki, ale nie oszukujmy się, że dużych wydarzeń jest tylko kilka na rok.
photographer: Ijidofoty

Shiru

Większość Twoich strojów jest związana z grami. Podasz swoje ulubione tytuły?

Calypsen
Moje ulubione gry to nie LoL, wbrew pozorom! Kocham Tomb Raider, grałam w The Angel of Darkness, Legend, Anniversary i Underworld. W tej chili mam tylko laptopa, więc jakiekolwiek gry odpadają. Jestem wielką fanką Assassin's Creed, grałam tylko trochę w III, ale podoba mi się fabuła, stroje, klimat, idea! Bardzo lubię oglądać zwiastuny, gameplay'e itd. Skyrim też jest grą, w którą chętnie bym więcej pograła, ale jak już mówiłam, to nie posiadam komputera stacjonarnego. Ostatnią ulubioną grą jest Star Wars: The Force Unleashed II.

Shiru
Jako która postać czułaś się najbardziej sobą?

Calypsen
Jeśli chodzi o czucie się sobą, to na pewno nie mogę brać pod uwagę walorów wizualnych postaci *śmiech* Myślę, że charakter i takie emocjonalne związanie, to na pewno z Dianą, tą w klasycznej wersji.

Shiru
Na jakim evencie masz zamiar pojawić się w najbliższym czasie? Jaką postać tam zaprezentujesz?

Calypsen
W najbliższym czasie będę na Pyrkonie w Poznaniu, na pewno jako Galadriel. Myślę, że na chwilę włożę też Arthasa, no i oczywiście Frodo! Moje marzenie od dłuższego czasu, szczególnie, że mam predyspozycje, bo jestem niska :)

Shiru
Plany na kolejne miesiące?

Calypsen
Jeśli chodzi o plany cosplayowe na kolejne miesiące, to zaczęłam już Aegis Angel z MTG. Niestety, nie jest to postać wirtualna, bo MTG jest karcianką dlatego art ma tylko jedną perspektywę. Na szczęście po skontaktowaniu się z artystą, który tworzył tego anioła, wiem, jak powinny wyglądać szczegóły. A potem? Nie wiem, na pewno coś wygodnego.

 Shiru
W takim razie życzę powodzenia! Dziękuję bardzo za wywiad! :3

Tą cudowną laskę możecie dorwać na:
Facebooku
Instagramie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz