...

wtorek, 31 marca 2015

"Warriors do not show their heart till the axe reveals it." - wywiad z Black Forest Forge


Miałam troszkę zastój z wywiadami, ale zaczynam się wykopywać. Dziś na moje pytania odpowie Darek "Dexter" Zawiązalec, którego możecie kojarzyć, jako strony Black Forest Forge. Darek nie lubi, gdy nazywa się go "artysta", nigdy nie był też na żadnych kursach. Mówi o sobie "Mężczyzna, który namaluje wszystko wszystkim.". Zapraszam do zapoznania się z jego pracą!

Shiru
Tworzysz głównie w klimatach skandynawskich, wikińskich. Dlaczego?

Black Forest Forge
Kiedyś bardzo inspirowałem się kulturą celtycką, sztuką, muzyką, historią. Od tego wszystko się zaczęło. Na moich pierwszych pracach na drewnie można było zobaczyć celtyckie legendy, panteon, wiele nawiązań
właśnie do kultury dawnych Celtów. Teraz tworzę swoistą mieszankę stylów, w każdej pracy można dostrzec celtyckie węzły, ale też nie unikam skandynawskich motywów. Wszystko ewoluuje.

Shiru  
Starasz się, żeby Twoje prace miały charakter historyczny?

Black Forest Forge
Absolutnie nie, moje prace są nigdy nie miały takie być. Tworzę po prostu rysunki fantasy ;) Jednak odkąd rysuje po wikińskich tarczach, wiele osób pyta właśnie o ich historyczność. Dla mnie zawsze ważna była swoboda w szerokim gatunku fantasy. Mogę narysować wikińską łódź, obok smoka fantasy a wszystko oblec celtyckimi plecionkami. Cieszy mnie bardzo ta swoboda i nie przejmuje się, gdy ktoś stwierdzi, że coś nie jest historyczne.

Shiru
Co jest Twoją inspiracją?

Black Forest Forge
Oj, to jest temat rzeka ;) Za młodu inspirowały mnie komiksy, książki fantasy, gry rpg. Teraz znacznie poszerzyłem źródła inspiracji. Uważam, że bardzo ważne jest śledzenie twórczości innych artystów. Nie po to, by kopiować, ale by się uczyć i właśnie inspirować. Nie można zamknąć się w swoim stylu, trzeba go ciągle rozwijać, dopracowywać. Dlatego tak ważne jest by pokornie uczyć się i inspirować od innych, lepszych od siebie artystów.

Shiru
Utrzymujesz się tylko z malowania?

Black Forest Forge
Tak, z dumą mogę powiedzieć, że tak ;) Jakimś cudem doszedłem do momentu, kiedy sobie popijając z rana kawkę siedząc w pidżamie rysuje kolejne zamówienia :p A tych mi nie brakuje. Obecnie mam listę klientów na kilka miesięcy i póki co nic nie wskazuje na to, by coś się zmieniło ;)

Shiru
W takim razie tylko pozazdrościć ;) Jakimi narzędziami/metodami pracujesz?

Black Forest Forge
Od lat rysuję tylko i wyłącznie żelopisami i markerami. To się raczej nigdy nie zmieni, ale pomału też udoskonalam i poszerzam moje narzędzia. Ostatnio kredkami zacząłem cieniować, więc jakiś tam postęp w metodach następuje.

Shiru
Ile prac wyszło spod Twojej ręki?

Black Forest Forge
Oj, pojęcia nie mam, chyba mnóstwo. Od kilku lat gdy pracuje na drewnie i skórze, tworze prawie 40 dużych obrazów rocznie. Ostatnio wieczorami siadam do szkiców, trenuje rożne elementy, chce nadrobić braki w technice. Także są jeszcze małe rysuneczki ;)

Shiru
Z której pracy jesteś najbardziej dumny?

Black Forest Forge
Hmmm chyba z pierwszej tarczy. Zrobiła niezły szum na necie ;)

Shiru
Jaka jest rola artysty w społeczeństwie?

Black Forest Forge
Nigdy nad tym się nie zastanawiałem. Nigdy nie uważałem za artystę. Ja robię swoje, skupiam na sobie, trenuje, rozwijam, chce zadowolić przede wszystkim siebie. Jestem z dala od dyskusji o sztuce, roli jej i takich tam. To niczemu nie służy.

Shiru
Twój wymarzony projekt?

Black Forest Forge
Zajmuje się nim ciągle :D Tworzenie na drewnie dla ludzi jest cudowne i zaspokaja moje ambicje niemal w pełni. Od jesieni zaczynam tworzyć wikińskie tarcze, rysować po nich, więc zapowiada się lekka zmiana ;)

Shiru
Co robisz poza rysowaniem?

Black Forest Forge
Dbam o moją kochaną, o nasz domek i kota pierdołę. :P

Shiru
Ostatnio wziąłeś udział w sesji zdjęciowej z Savrą. Byłam naprawdę
zachwycona tymi strojami, wikingowie się chowają. :p Chcesz iść dalej w
tym kierunku?
Black Forest Forge
Pomysł z sesjami fotograficznymi narodził się w trakcie rozmowy z moją znajomą Eweliną. Myśleliśmy jak lepiej reklamować nasze produkty, moje obrazy i jej piękną biżuterię. Wyszło na sesji zdjęciowej, ostatecznie bez naszych prac ;) Odkryliśmy, że to i tak fantastyczna reklama naszej twórczości no i genialna zabawa. Savra miała tylko mieć sesję z moją nową tarczą, ale postanowiłem, że kilka fot razem sobie zrobimy, bo czemu nie ;) Już niedługo, bo pod koniec kwietnia zaplanowaliśmy kolejną sesję z Eweliną, już nie możemy się doczekać.

Shiru
Bardzo dziękuję za wywiad!

Prace Black Forest Forge możecie podziwiać m.in. na:
Facebook
DeviantArt
Cleanfolio

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz