...

środa, 25 marca 2015

My Cosplay Crush - wywiad z Shappi


Photo by Lewandowsky Photography
Mam tu dla Was wywiad z cudowną polską cosplayerką – Shappi. Zwyciężczyni w European
Cosplay Gatherin, jako Brunhilde (Zangeki no Reginleiv), czy też Intel Extreme Masters Katowice, jako Redeemed Riven. Posiada coraz dłuższą listę z osiągnięciami. Myślę, że nie ma cosplayera, który by jej nie kojarzył. Mimo takiej sławy Shappi jest naprawdę cudowną, sympatyczną i bardzo pomocną osobą, która mocno udziela się na forach cosplayowych oraz radzi początkującym. Nawet ja nieraz otrzymałam radę od- co tu dużo mówić- tej kochanej profesjonalistki.

Shiru
Witaj Shappi :3 Nawet nie wiesz, jak się cieszę możliwością przeprowadzenia wywiadu z Tobą, w końcu rozmawiam z własnym idolem! Może na początku opowiesz nam coś o sobie? Z ciekawości skąd wzięła się Twoja ksywka?

Shappi
Hej! Bardzo mi miło :) Nazywam się Ola, studiuje w Krakowie. Cosplayem zajmuje się od 2009 roku. Moja ksywka przylgnęła do mnie jeszcze w gimnazjum, a powstała przez błąd językowy i żeby to jakoś zamaskować skróciłam ją do Shappi!

Shiru
Jak zainterowałaś się cosplayem? Ktoś Ci pomagał w stawianiu pierwszych kroków czy od początku działałaś na własną rękę?

Shappi
Jeździłam na konwenty mangowe od 13 roku życia i już wtedy zafascynował mnie cosplay! Dopiero, gdy miałam lat 16 zdecydowałam, że chcę spróbować własnych sił. Bardzo wspierali mnie rodzice, którzy nauczyli mnie jak pracować z narzędziami czy jak szyć. Dużo porad otrzymałam również od starszych w fachu koleżanek!

Photo by Studio Zahora
Shiru
Ulubiony i znienawidzony fragment tworzenia stroju?

Shappi
Uwielbiam tworzyć zbroję i odlewać kamienie z żywicy, natomiast gorzej idzie mi szycie.

Shiru
Na jakim materiale lubisz najbardziej pracować? Worbla? EVA?

Shappi
Myślę, że zostanę przy piance EVA. To był materiał, który odkryłam, jako jedna z pierwszych w Polsce i rozniosłam ją dalej, na inne cosplayerki. Mam z nią najdłuższy staż i bardzo się lubimy ;)

Shiru
Ile cosplayów wykonałaś? Z którego jesteś najbardziej dumna?

Shappi
Wykonałam już ponad 40 strojów dla siebie i paręnaście na zamówienie. Myślę, że moim ulubionym kostiumem będzie Brunhilda z gry Zangeki no Reginliev, to strój, który pożarł 3 miesiące mojego życia!

Photo by EsCosplay
Shiru
Czy przygotowujesz się, żeby jak najlepiej „odegrać” postać?

Shappi
Na pewno nigdy nie robię stroju postaci, bez wcześniejszego poznania jej - czytam wiki, oglądam serie, filmiki na YT, gram w gry z nią związane. To bardzo pomaga i o wiele większą frajdę sprawia
mi wcielanie się w ulubioną bohaterkę!

Shiru
Większość Twoich strojów jest związana z grami. Podasz swoje ulubione tytuły?

Shappi
Uwielbiam Odin Sphere, rodzinę Final Fantasy, Valkyrie Profile, League of Legends gdy gramy ze znajomymi, Ragnarok Online, Okami... Ciężko wymienić wszystkie! :)

Shiru
Wykonujesz na zamówienie gemy i części stroju, zbroi. Co jeszcze oferuje Twój Workshop?

Shappi
Mój "Workshop" to tylko dodatek do nazwy na fejsiku, chciałam zaznaczyć, że liczy się dla mnie wykonanie techniczne stroju, a nie same instanty w lustrze :) Tworze kostiumy na zlecenia firm, jak i osób prywatnych, wszystko zależy od tego czy spodoba mi się pomysł na zlecenie!

Photo taken by Lewandowsky Photography
Shiru
Co według Ciebie jest największą zmorą wszystkich cosplayerów?

Shappi
Czystość wykonywanego kostiumu! Nic tak nie psuje cosplayu jak wiszące nitki, resztki kleju na materiale, ciapki farby na zbroi... Przez lata nauczyłam się, że warto dbać o to jak schludnie wykonany jest kostium!

Shiru
Uważasz, że polski cosplayer może mieć problemy w wybiciu się za granicą?

Shappi
Oczywiście, że nie! W Europie mamy opinię "czarnych konii" większości konkursów, a dużo cosplayerów kojarzy stroje Polaków! Oprócz opinii dobrych cosplayerów mamy również łatkę rozkręcaczy imprez z butelką w dłoni... Nie wiem dlaczego ;))

Shiru
Jak to jest prezentować swoje dzieło przed większą publiką?

Shappi
To zawsze ogromny stres. Mimo tego, że mam dłuższy staż na scenie, to nadal zawsze bardzo się denerwuje przed występami. Mimo to, to wielka radość, że można podzielić się swoim strojem z publicznością i zawsze chętnie występuję!

Photo and edit by Pugoffka
Shiru
Na jakim evencie masz plan pojawić się w najbliższym czasie? Jaką postać tam zaprezentujesz?

Shappi
Będę na Pyrkonie już za miesiąc! Niestety nie mogę zdradzić jeszcze planów, nie jestem pewna czy zdążę z tym kostiumem :) Ale będzie to uniwersum Mass Effect!

Shiru
Aww… Uwielbiam tą serię. Jakie cosplaye planujesz wykonać w tym roku?

Shappi
Planuje stroje ze Smite, Lol'a, Guld Wars, Avatara, Doty... Zobaczymy co się uda wykonać! :)

Shiru
Każdy, kto obserwuje Twoje postępy, czy to na fanpage'u, czy też instagramie zauważy, że jesteś ogromnie pracowita! Prawie codziennie wrzucasz progresy strojów lub fotki z konwentów. Zostaje Ci jeszcze troszkę czasu na inne hobby? Czy skupiasz się głównie na cosplayu?

Shappi
Clint and Jillian Cosplay & Photography
Haha, dziękuje! Po prawdzie to dużo z tych postów jest zaplanowane - można ustawić sobie wcześniej parę postów i publikują się one same o określonych godzinach :) W taki sposób mam pewność, że codziennie będzie coś ciekawego na stronie, a ja skupię się na swoich obowiązkach w
domu czy na studiach. Oprócz cosplayu zajmuje się też psychologia, która jest tematem moich studiów, jak i dużo podróżuje!

Shiru
Cóż… Żyć nie umierać :3 A jakieś porady dla początkujących?

Shappi
Bawcie się dobrze i nie przejmuje się tym, co mówią ludzie! To Wasze hobby i jeżeli tylko sprawia Wam radość, to wszystko jest w najlepszym porządku :)

Shiru
Dziękuję bardzo za wywiad!

Shappi
Dzięki serdeczne!

Shappi możecie dorwać tutaj!
Facebook
Instagram
DeviantArt

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz