...

wtorek, 24 marca 2015

Face the beet! - Wywiad z Buraczaną

Zapraszam Was na wywiad z Buraczaną, polską początkującą cosplayerką, no i oczywiście gamerką. ;3


Photograph: KwakFoto
Shiru
Witam serdecznie Może na początek opowiesz mi coś o sobie? Skąd wzięła się ksywka Buraczana?

Buraczana

Cześć, jestem Sara i pochodzę ze śląska. Obecnie uczę się w liceum i jestem wielką maniaczką gier komputerowych ^^ Znajomi mówią na mnie najczęściej Buraczana lub Bura-chan c: Pomysł na taki nick wziął się z takiej prostej rzeczy jak rumieńce na twarzy - śmieszna rzecz, prawda? Mówi się, że ktoś jest czerwony jak burak, więc postanowiłam wykorzystać to jako mój nick. ;)

Shiru
Jak zainterowałaś się cosplayem?

Buraczana
Moja przygoda z cosplayem zaczęła się nieco ponad rok temu. Gdy zaczęłam grać w LoL'a, moje zainteresowanie grami komputerowymi, a także wszystkim, co było związane z tym tematem wzrosło. Moja przyjaciółka Ruru interesowała się cosplayem juz wcześniej, więc również przyczyniła się do tego, abym zaczęła wykonywać stroje. Przełomowym momentem była wiadomość o (wstyd się przyznać ;-; )darmowych wejściówkach dla cosplayerów na IEM. Wtedy chciałam na siłę zrobić jakiś cos play, aby wejść do środka poza kolejką. Lecz, gdy tylko znalazłam się wewnątrz nosząc swój cos play, stwierdziłam, że znalazłam swoje nowe hobby, które jak się okazało pokochałam. <3

Shiru
A jaką postać wybrałaś na ten IEM'owy debiut? ;)

Buraczana
Była to postać kompletnie do mnie nie pasująca. Interesowała mnie wtedy tylko prostota i szybkość wykonania stroju. ;/ Jednakże coś wciąż pozostało podobne. Mianowicie każda dziewczynka marzyła kiedyś, aby zostać księżniczką, prawda? ^^ Wybrałam, więc Prom Queen Annie z League of Legends. Kryje się też pod tym inna historia, ale to tajemnica. ;)

Shiru
Tylko ja zawsze marzyłam o byciu Jeźdźcem Smoków? :D Ile średnio zajmuje Ci zrobienie jednego stroju?

Buraczana
Na pewno gdzieś w głębi duszy chciałaś mieć zamek, księcia i karetę ze smokami zamiast koni. :D
Jeśli chodzi o czas pracy nad jednym cosplayem, to nie da się go określić tak po prostu. Każdy stój jest mniej lub bardziej skomplikowany. Wszystko zależy od ilości elementów, od tego czy ma kawałki zbroi, broń, tarczę, czy też skrzydła. Dotychczasowe moje stroje wykonywałam na zmianę - ok. 4 miesiące i kilka tygodni. Trochę długo jak na tak nieskomplikowane projekty. No, ale lenistwa się nie przechytrzy…

Shiru
Z czego formujesz zbroje? Może opiszesz ten proces?

Buraczana


Proces formowania zbroi nie jest bardzo skomplikowany. Kiedy zaopatrzymy się w piankę evę lub worblę (najbardziej polecane materiały) wycinamy z nich kształt, taki, aby po sklejeniu i utwardzeniu pasował to pozostałych elementów, a także staramy się aby nie utrudniał nam poruszania się. Po wycięciu formujemy pod wpływem ciepła wymagany kształt. Jeśli nie macie opalarki można użyć do tego zwykłej suszarki ^^ Następnie utwardzamy gotowy element wikolem (najbardziej zalecany). W zależności od tego jak bardzo twardy element chcemy uzyskać nakładamy kilka warstw. Jeśli po zawikolowaniu element się odkształci można ponownie go potraktować ciepłym powietrzem, ponieważ wikol również jest materiałem termoplastycznym. Ostatni etap to malowanie. No i koniec - nie taki diabeł straszny, jak go malują ^^

Shiru

Jaki jest Twój ulubiony i znienawidzony fragment tworzenia?

Buraczana
Na chwilę obecną jest to szycie. Maszyna odmawia mi posłuszeństwa ;-; Ale tak poza tym, to jest to cieniowanie, oraz mocowanie elementów. Kompletnie nie umiem posługiwać się farbami już od dziecka. A

Shiru
A ulubiony? :D Nie powiesz mi chyba, że tworzenie wywołuje u Ciebie tylko o negatywne emocje.

Buraczana

Oczywiście, że jest coś, co lubię. Strasznie lubię proces formowania. Czyli tak jak opisałam od szkicu, aż po wikolowanie. No i praca przy broniach. Szlifowanie i wycinanie, to coś w czym mogę siedzieć godzinami ^^
 
 Shiru
 Muszę zapytać... Dużo grasz w LoLa? Na jakiej linii?

Buraczana
Kocham grać w lola. Jest to gra, która pochłania mi najwięcej czasu. Ale nie żałuję, ponieważ spędzam go z przyjaciółmi. Najczęściej gram supportem / adc.

Shiru
Jakie masz plany, co do przyszłych cosplayów?

Buraczana
W najbliższym czasie zajmę się pracą nad strojem z gry, którą wszyscy znają. Mianowicie jest to Tekken, a postacią, która mnie oczarowała jest Alisa Bosconovitch z 6 części owej serii. W późniejszym czasie przewiduję cosplay z gry Elsword, a także coś luźnego, typowo na konwenty - Rainbow Dash. Oczywiście w planach na ten rok LoL'a nie zabraknie, więc w sezonie jesiennym będzie można mnie spotkać jako Mistletoe Le Blanc c:

Shiru
Z ciekawości, czym zajmujesz się na co dzień?

Buraczana
Moje życie nie składa się tylko z tworzenia cosplayu. Więc poza obowiązkami szkolnymi, które zajmują większość mojego wolnego czasu, najczęściej gram na komputerze. Możecie mnie znaleźć w grach takich jak LoL, CS:GO, Elsword Void, czy też Osu!. Kocham też muzykę, więc czasami sobie śpiewam lub gram na keyboardzie. Nie wyobrażam sobie życia bez muzyki, a szczególnie, dlatego, że tańczę juz od 9 lat. Ale najbardziej ze wszystkiego kocham spędzać czas z przyjaciółmi. Dziękuję im za to, że są. <3

Shiru

Na jakim evencie masz plan pojawić się w najbliższym czasie? Jaką postać tam zaprezentujesz?

Buraczana
W najbliższym czasie można mnie będzie spotkać na Pyrkonie w Poznaniu. Zamierzam się tam wybrać wraz z Yasuo. Tym razem zdążę ukończyć go w 100%, oraz poprawię go, aby można było wygodniej się poruszać. ^^ I kto wie - może na chwilkę zabiorę ze sobą Teemo c;

Shiru

No to spotkamy się na Pyrkonie. Dziękuję Ci bardzo za wywiad.

Buraczana

Ja również dziękuję, do zobaczenia C:
Photograph: Studio Zahora Editor: Blankagi Photografy


Buraczaną możecie złapać tutaj!
https://www.facebook.com/buraczana.cosplay?fref=photo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz