...

piątek, 5 czerwca 2015

"They are nothing before me." - wywiad z Yukeshiro

Witajcie mordki :3
Dziś mam dla Was wywiad z Yukeshiro - polską cosplayerką. Jest to pierwsza osóbka, która moje wywiady kojarzyła i nawet czytała niektóre. Szok przeżyłam, normalnie... Zapraszam do czytania!
 A tak na marginesie... W najbliższym czasie na blogu pojawią się nowe serie, bo mam więcej wolnego. Mam nadzieję, że mój zapał nie wypali się zbyt szybko...
Shiru
Jak zainteresowałaś się cosplayem?

Yukeshiro
Początki zainteresowania przejawiałam już jako mała dziewczynka! Niedługo po zainstalowaniu kablówki u mnie w domu zaczęłam regularnie oglądać Jetix, na którym swego czasu leciał „Król Szamanów”. Anime to tak mnie wciągnęło, że z szafy i ciucholandów wyciągnęłam swój pierwszy instant – cosplay Anny z tejże bajki. Nie miałam pojęcia wtedy, że cosplay istnieje, tak po prostu chciałam się pobawić. Później dostałam komputer podłączony do internetu i zaczęłam oglądać bardziej znane serie – Naruto, Bleacha… Odwiedziłam też swój pierwszy konwent – Magnificon VI (w 2008 roku!) i cosplayerzy tak mi się spodobali, że na następny konwent sama już byłam w przebraniu!

Shiru
Jaki był Twój pierwszy cosplay?

Yukeshiro
Nieoficjalnie, to ta wyżej już wspomniana Anna. :D
A taki prawdziwy pierwszy cosplay, to Rukia z anime Bleach na DojiCon 2008. Miałam wtedy 13 lat! :D

Shiru
Twój cosplay Shyvany jest świetny. Opowiesz jak powstawał? Czemu akurat ta postać?

Yukeshiro
O, dziękuję! <3
Shyvana, jako postać, była swego czasu jedyną postacią, którą jako tako umiałam grać na topie w League of Legends. Dodatkowo mam słabość do concept artów jednego, z artystów Riotu – RiotZeronisa, więc gdy zobaczyłam Lodową Shyvankę w jego wersji – wiedziałam, że muszę ją zrobić.
Strój jest wykonany prawie wyłącznie z pianki EVA. Spędziłam trochę czasu na wypróbowaniu technik, dzięki którym udało mi się pomalować go w sposób przypominający lodową powierzchnię. Do tego wmontowałam w smocze łapy niebieskie ledy i przenośną maszynkę do dymu, które moim zdaniem dały fajny efekt.

Shiru
Na jakim materiale najbardziej lubisz pracować?

Yukeshiro
Jak na razie jest to zdecydowanie pianka EVA i styrodur, chociaż staram się poznać i polubić worblę.
 

Shiru
Ulubiony i znienawidzony fragment tworzenia?

Yukeshiro

Znienawidzony – to na pewno tworzenie wykrojów. Zwłaszcza takich do szycia, nie tych zbrojowych. Często jest tak, że odkładam cięcie tkaniny, bo się boję, że coś źle wykroiłam. :C
Co do ulubionego – to zależy od nastroju. Lubię malować, pracować z EVĄ, a najbardziej chyba lubię przymierzać strój co chwilę i patrzeć jak coraz bardziej przypomina moją postać.

Shiru

Jako która postać czułaś się najbardziej sobą?

Yukeshiro
Uwielbiam postacie w stylu Ahri z League of Legends i wydaje mi się, że najbardziej naturalnie się w niej czułam. A tak od strony anime, to chyba Kurisu z Steins;Gate.

Shiru
Muszę zapytać... Dużo grasz w LoLa? Na jakiej linii?

Yukeshiro
Kiedyś zdecydowanie grywałam więcej, bo miałam więcej czasu. Niestety teraz studia zjadają mi pokaźną jego część. :( Najbardziej lubię mida i support, od czasu wyjścia Jinx co jakiś czas też uczę się grać jako AD-Carry, a jeżeli trzeba to pójdę do dżungli. Na topie się nie pokazuje. Nigdy. :D

Shiru

Jak to jest prezentować swoje dzieło przed większą publiką?

Yukeshiro

W takich sytuacjach często łapie mnie trema, chociaż i tak jest z nią lepiej, niż kiedyś. Zdecydowanie lubię tą część cosplayowania – robienie sobie zdjęć, czy rozmawianie z fanami danej serii, czy postaci daje mi dużo radości.

Shiru
Większość Twoich strojów jest związana z grami. Mówiłaś o LoLu, a podasz swoje inne ulubione tytuły?

Yukeshiro
Tyle tego jest, że nie wiem od czego zacząć! Uwielbiam gry z uniwersum The Legend of Zelda , serię Trine, Mirrors Edge, obydwa Portale, Borderlandsy, Pokemony…

Shiru

Twój wymarzony projekt?

Yukeshiro
Ostatnio udało mi się skończyć jeden z moich wymarzonych strojów – Foxfire Ahri. Obecnie jeszcze szukam kolejnego cosplayowego marzenia, ale !Devil Homura, czy Ahri w wersji Challenger czy New Dawn są kolejnymi dużymi projektami na moim celowniku.

Shiru
Co jest dla Ciebie najważniejsze? Wykonanie czy pomysł?

Yukeshiro
Myślę, że obydwa. Dobry pomysł, z średnim wykonaniem nie będzie zachwycał. Dobre wykonanie, ale bez pomysłu, również.

Shiru
Jak wygląda miejsce Twojej pracy?

Yukeshiro

Zazwyczaj pracuję w moim pokoju. Osobiście uwielbiam podłogę, gdzie robię wykroje, tnę materiał, czasami nawet szyję. :) Dużo rzeczy robię również przy biurku, oglądając przy tym jakąś dobrą animację, czy streama na Twitch.tv.

Shiru

Masz cosplayowego idola?

Yukeshiro

Tak! Jest wielu cosplayerów, których uwielbiam i podziwiam za to co robią. Moją największą idolką natomiast jest nasza Polska wymiataczka – Shappi. Nie dość, że jest mega utalentowana i z kostiumu na kostium podnosi sobie samej poprzeczkę, to jest super miłą, uczynną i skromną osobą, której sława nie uderzyła do głowy.

Shiru
Na jakim evencie masz zamiar pojawić się w najbliższym czasie?

Yukeshiro
Magnificon EXPO 2015 w Krakowie. Później planuję też takie imprezy jak Gry Offline, RYUcon, czy CosCon.
Shiru
Plany na kolejne miesiące?

Yukeshiro
Mam mnóstwo planów, niektóre bardziej tajne, inne mniej. :)
Chciałabym skończyć Firecracker Jinx, zrobić kilka mniej wymagających strojów z anime (jak na przykład Maki z Love Live, czy Jibril z No Game No Life), może coś z Zeldy, bądź Wiedźmina…? :)

Shiru
Bardzo dziękuję za wywiad!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz