...

wtorek, 7 lipca 2015

"Deeds, not words." - wywiad z Arshanią



Witam. I kolejny wywiad. Tym razem z Arshanią, którą udało mi się spotkać na Pyrkonie, cudownym archaniołem z Heroesów. Posłuchajcie trochę o naszej cosplayerce.
 
Shiru
Opowiesz nam coś o sobie?

Arshania
Coś o mnie? Jestem studentką chemii, która od zawsze lubiła świat fantasy zarówno, jeśli chodzi o literaturę jak i o inne jego formy. Jeśli chodzi o cosplay, to odkryłam go pod tą nazwą całkiem niedawno, zawsze lubiłam się przebierać, ale nigdy nie myślałam, że to zajęcie ma jakąś profesjonalną nazwę. ;)

Shiru
Skąd się wzięła Twoja ksywka?

Arshania
Ksywka nie wzięła się z przekształcenia imienia jak sądziło kilka osób z którymi o tym rozmawiałam. Jej powstanie jest dość śmieszne... szukałam nazwy dla mojej postaci w Guild Wars 2 i przekształciłam nazwę kadzidełek które akurat miałam na biurku... Miałam też okazję powymieniać wiadomości z dziewczyną z Kairu, która pytała, czy jestem jej krewną, okazało się, że nazywa się Arshania.

Shiru
Jak zainteresowałaś się cosplayem?

Arshania
Cosplay'em zainteresowałam się przez przeglądanie prac innych cosplayerów. Zachwyciłam się ich pracami i postanowiłam stworzyć coś swojego

Shiru
Opowiesz o swoim debiucie?

Arshania
Mój debiut był strasznie stresującym wydarzeniem! Pamiętam go bardzo dobrze, bo nie minął jeszcze rok od tego zdarzenia. Wyszłam przebrana na korytarze, z opuszczoną głową i pragnęłam jak najszybciej przebrać się w zwykłe ubrania ! Po pewnym czasie jednak było już tylko lepiej, ludzie podchodzili do mnie, rozmawiali o postaci, pytali o wykonanie stroju i chcieli robić sobie ze mną zdjęcia. Poznałam bardzo dużo fantastycznych osób i nie żałuję, że nie zrezygnowałam z nowego hobby.

Shiru
Na jakim materiale najbardziej lubisz pracować?

Arshania
Materiałem na którym najbardziej lubię pracować jest pianka eva. Jest to bardzo wdzięczne tworzywo, które niesamowicie ułatwia pracę

Shiru
Ulubiony i znienawidzony fragment tworzenia?

Arshania
Nie mam jakiś ulubionych i znienawidzonych etapów tworzenia Emotikon smile Lubię każdy etap od wykonywania wykrojów, poprzez modelowanie pianki aż po nakładanie makijażu i układanie peruki. No... może sprzątanie nie należy do najprzyjemniejszych.

Shiru
 Ile cosplayów masz już na koncie?

Arshania
Ciężko mi powiedzieć, ile dokładnie strojów mam na koncie. Przebierałam się wiele razy, często zbierając rzeczy z szafy i wykonując tylko poszczególne elementy, w taki sposób powstała moja wersja Indiany Jones'a, Sith'a, czerwonego kapturka czy Darth Vader'a. Jednak najwięcej pracy włożyłam w wykonanie kostiumu Sheparda z serii Mass Effect i Archanioła z Heroes V. W przygotowaniu mam też kostium Ciri z Wiedźmina 3.
 
Shiru
Czy przygotowujesz się o odgrywania postaci?

Arshania
Nigdy nie zdarzyło mi się specjalnie przygotowywać do odgrywania postaci, jest to na pewno coś, co muszę naprawić.

Shiru
Jako która postać czułaś się najbardziej sobą?

Arshania
Postacią z którą czuję się najbardziej związana jest Ciri. Wiedźmińska saga jest mi znana od wielu lat i bardzo ucieszyło mnie pojawienie się tej postaci w serii gier. Ciri jest zadziorna, śmiała i jednocześnie wiele w życiu przeszła. Nie jest to może postać z którą się utożsamiam, ale jest mi na pewno bliska.

Shiru
Jaki był Twój najtańczy/najdroższy projekt?

Arshania
Tanimi projektami były na pewno przebrania, które można nazwać instantami a które wymieniłam wcześniej. Jak do tej pory Archanioł wymagał najwięcej środków pieniężnych, ale myślę, że Ciri ma szansę go przebić.

Shiru
Uważasz, że polski cosplayer może mieć problemy w wybiciu się za granicą?

Arshania
Sądzę, że to, czy cosplay'er zostanie zauważony nie zależy od kraju z którego się wywodzi.

Shiru
Jak to jest prezentować swoje dzieło przed większą publiką?

Arshania
Prezentowanie stroju jest dla mnie na pewno lekko stresującym ale i świetnym uczuciem. Nareszcie można pochwalić się swoim dziełem, nad którym pracowało się czasem wiele miesięcy.

Shiru
Twój wymarzony projekt?

Arshania
Mam mnóstwo pomysłów co do moich następnych projektów które wciąż ulegają zmianie. Myślałam już o Thorze, magu z Diablo i Morganie. Ale takim moim marzeniem, które odkładam na przyszłość jest kostium  Arcylicza z Heroes V.
 Shiru 
W jakie gry grasz?
Gram w różne gatunki, jednak moim ulubionym jest RPG. Ukochane gry? Pierwszy Wiedźmin i Gothic II. Seria Heroes of Might&Magic towarzyszy mi od wielu lat, a ostatnio LoL'a zastąpił Heroes of the Storm, jednak dwa ostatnie tytuły bardzo szybko mnie nudzą. Ciężko wymieniać wszystkie tytuły w które dane mi było grać, więc wymienię te, które ruszyłam ostatnio i które skradły mi mnóstwo czasu: Alice Madness Returns, Don't Starve oraz Deus Ex: Human Revolution.

Shiru
Udzielasz się również na stronie mygracze. Słówko o tym? ;)

Arshania
MyGracze.pl to serwis od graczy, dla graczy. Jesteśmy zespołem młodych ludzi z pasją, którzy chcieli dzielić się nią z innymi. W zespole pełnię rolę redaktora naczelnego oraz odpowiadam za dział cosplay gdzie możecie znaleźć pomocne artykuły, galerie cosplay'owe oraz wywiady.

Shiru
Jaka Twoim zdaniem jest rola artysty w społeczeństwie?

Arshania
Rola artysty w społeczeństwie jest bardzo rozległym tematem i zależy od rodzaju artysty, tego czym się zajmuje i jakie niesie przesłanie. Jedno co definiuje ich wszystkich to na pewno fakt, że mogą mieć jakiś wpływ na otaczających ludzi. Ale jaki i jak wielki? Musiałabyś mi podać konkretny przykład Emotikon smile

Shiru
Zajmujesz się czymś poza cosplayem?

Arshania
Poza cosplay'em studiuję, spotykam się ze znajomymi, siedzę z nosem w książkach, zajmuję się "mygraczowymi" sprawami i od czasu do czasu wyżyję się artystycznie na kredkach. Ostatnio wraz z przyjaciółką wznowiłam dawne hobby i tworzymy razem biżuterię, można ją obejrzeć na nowej stronce Kawaii Pandas' Crafts.

Shiru
Na jakim evencie masz zamiar pojawić się w najbliższym czasie?

Arshania
Nie mam pojęcia na który z wakacyjnych konwentów uda mi się dotrzeć jednak obowiązkowo odwiedzę Polcon oraz PGA w Poznaniu.

Shiru
Dziękuję bardzo za wywiad.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz