...

sobota, 4 lipca 2015

"I decide what the tide will bring." - wywiad z Aimaru

No, no. Z tyloma ludźmi mogłam ostatnio przeprowadzić wywiad, że aż miło. Efekty tych rozmów będę wrzucać na bieżąco, a tym razem posłuchajcie trochę o pracy Aimaru.

Shiru
To na początek powiesz mi coś o sobie? ^^

Aimaru
Hej, jestem Aimaru. Mam trochę lat i studiuję w Poznaniu:)

Shiru
Jak dowiedziałaś się, że coś takiego jak cosplay istnieje?

Aimaru
Przeglądałam internet pod kątem różnych anime i natknęłam się na odtwórców moich ulubionych postaci. Niesamowicie mnie to zaintrygowało, ale pokochałam dopiero, gdy miałam okazję zobaczenia tej sztuki na żywo ;) Było to chyba 8 lat temu. Ale nigdy nie przypuszczałam, że również zacznę robić stroje.

Shiru
Co Cię do tego skłoniło?

Aimaru
Zorientowałam się, że mam prawie wszystko do odtworzenia jednej z moich ulubionych postaci, czyli Misy Amane z Death Note. Miałam prawie identyczną sukienkę i perukę - ta była, co prawda najgorszej możliwie jakości, ale dobrze ścięta i odpowiednia kolorem. Kilka dodatków i taram! Cosplay gotowy :D

Shiru
I złapałaś bakcyla? :D

Aimaru
Tak! I jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa. Kolejne stroje powstawały w bardzo dużych odstępach czasu. Był między nimi nawet rok. Później nastąpił efekt kuli śnieżnej. Obecnie powstają w odstępach około dwóch miesięcy.

Shiru
Co jest Twoim ulubionym momentem tworzenia?

Aimaru
To będzie dziwne, ale chyba planowanie. Jest to dla mnie zarówno najcięższa część jak i najbardziej satysfakcjonująca. Lubię rozrysowywać wszystko, myśleć jak to wykonać i robić listę potrzebnych materiałów. Często sama nie daję sobie z tym rady i pomagają mi rodzice, którzy znają o wiele więcej materiałów i wpadają na bardzo nowatorskie pomysły. :D Często tego nie widać w strojach, ale są tworzone wieloma technikami i z przeróżnych materiałów, które nie powinny się do tego nadawać. A jednak się nadają. ;)

Shiru
Może przytoczysz jakieś przykłady? ;)

Aimaru
Nietypowymi materiałami były między innymi: rurka do pralki, drewniana szczebelka od płotu, kołpak a nawet worki po psiej karmie…

Shiru
Ulubiony i znienawidzony element tworzenia?

Aimaru
Ulubiony to wycinanie i łączenie elementów. Ostatnio trochę się przekonałam do szycia, które teraz też jest jednym z ulubionych zajęć. Nie przepadam za malowaniem. Lubię to robić, ale zazwyczaj wychodzi mi tragicznie i jestem tym zawiedziona. :/

Shiru
Czy przygotowujesz się o odgrywania postaci?

Aimaru
Zawsze. Ponieważ wybieram postacie, które znam to nie muszę zbytnio szukać o nich informacji. Często oglądam o nich filmiki bądź nimi gram. Próbuję również zachowywać się jak one.

Shiru
A jako która czułaś się najbardziej sobą?

Aimaru
Sejuani. :D Co prawda jest to strój zrobiony dla mojej siostry, ale świetnie mi podpasował. Nie za często się uśmiecham. W tym stroju nie musiałam tego robić, mogłam być zimna i poważna - tak jak Seju.

Shiru
Co Cię inspiruje?

Aimaru
Często robię stroje, ponieważ uwielbiam wygląd danych postaci. Dużą inspiracja są dla mnie inni cosplay'erzy. Gdy widzę ich pracę zaczynam im zazdrościć talenu.

Shiru
Który z Twoich projektów jest Ci najbliższy? A który był najcięższy?

Aimaru
Myślę, że najcięższy był Varus. Tyle razy go zepsułam i naprawiałam… Wszystko w nim sprawiało mi trudności. Najbardziej lubię Chihiro z Spirited Away <3 Był to pierwszy strój, który uszyłam w całości.

Shiru
Jaka Twoim zdaniem jest rola artysty w społeczeństwie?

Aimaru
Jestem estetą, więc dla mnie sztuka ma bardzo duże znaczenie. Artysta ma wzbudzać w nas uczucia, a sądzę, że cosplayerom bardzo się to udaje. :)

Shiru
Co jest Twoim zdaniem największą zmorą cosplayerów?

Aimaru
Obstawiam koszty, zarówno wykonania stroju jak i dojazdów/transportu.

Shiru
Brałaś kiedyś udział w konkursie cosplay?

Aimaru
Tak, kilka razy. Niestety przy występach na żywo nigdy nie udało mi się wejść na podium. Czasami coś zgarniam w konkursach internetowych. ;)

Shiru
Jak to jest prezentować swoje dzieło przed większą publiką?

Aimaru
Jest to dla mnie bardzo stresujący moment. Szczerze to nie za bardzo lubię to robić. Wolę sam etap tworzenia. Pokazuję się w stroju publicznie między innymi z powodu bardzo pozytywnego odbioru. Ludzie są bardzo otwarci, proszą o zdjęcia, rozmawiają. Zdecydowanie to mnie motywuje do ubrania się np. w rybę i człapania po konwencie. ;)

Shiru
Co myślisz o opinii, że społeczeństwo cosplayowe jest "zepsute", pełne konfliktów i ogólnie rzecz biorąc nie życzliwe?

Aimaru
Przychodzi mi na myśl tylko: hehe :D A poważnie to nie trafiłam jeszcze na bardziej zżytą grupę i tak skłonną do pomocy. Nie ma tu zawiści, a negatywne opinie służą tylko pomocą w rozwijaniu się. Na konflikty nie natrafiłam,

Shiru
Większość Twoich strojów jest związana z grami. Podasz swoje ulubione tytuły?

Aimaru
Do ulubionych należą: Gothic. LoL, Postal 2, Hearthstone, L4D2, Wiedźmin... bardzo dużo tego. Obecnie gram dodatkowo w hots'a, Saints Row i Dragon Age. Na zmianę gram na xboxie i laptopie.

Shiru
Jakie są Twoje plany na najbliższe miesiące?

Aimaru
Na pewno pojawię się na PGA. Ze strojem, co prawda nie cosplay, będę również na OldTownie. Co do przebrań to kilka zaczęłam robić, ale nie chcę zdradzać co… Mogę powiedzieć, że kończę Lady Gagę z teledysku Judas.

Shiru
W takim razie mam nadzieję, że się jeszcze spotkamy ^^ Dziękuję za wywiad.

Aimaru
Ja również dziękuję. :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz