...

środa, 20 stycznia 2016

Wywiad z Tami.


                Serii z naszymi polskimi artystami ciąg dalszy. Dziś poznacie Tami oraz jej szaloną, mocno związaną z różnymi bajkowymi fandomami, twórczość. Także zapraszam Was do czytania.


Tami
Dobry, jestem Tami. Tamex, Tamochorek, jak zwał tak zwał. Mam te słodkie 16 lat, mieszkam w mieście maczet i, jak widać, dalej nie strułam się smogiem. Jeszcze.

Shiru
Kiedy zaczęłaś rysować?

Tami
Jak większość osób interesujących się tym wszystkim... myślę, że rysuję od zawsze. Pamiętam, że moje ewolucje rysownicze zaczęły się od brunatnej, rozmazanej tęczy. Potem były jakieś koniki, Cornelia z Witch, krzywe autoportrety i tak dalej i tak dalej.
Na poważnie wzięłam się za to 3 lata temu, kiedy dostałam pierwszy tablet. Wyglądało to jakby kura dorwała się do rysika, ale i tak byłam cholernie dumna i przez całe dwa miesiąca chodziłam z zadartym nosem. :')
A potem odkryłam deviantarta. Jedno z niewielu rzeczy, które w takim stopniu nadszarpnęły moją samoocenę. XD
Shiru
Rysujesz głównie na tablecie?

Tami
Owszem. Wygodne i przyjemne. Aczkolwiek wszystkie brudy robione na szybko, jakieś pozy czy mimikę, trzymam w brudnopisach, bo nie warto tego nikomu pokazywać.

Shiru
Gdybyś miała się zastanowić to ile mniej więcej prac wyszło spod Twojej ręki?

Tami
O mamo, dużo. Baaaaaardzo dużo. Znajomi widzą, że nie potrafię utrzymać stałego stylu i to tylko przez to, że rysuję… właściwie cały czas? Odpowiadając na pytanie - myślę, że po podliczeniu wyszłoby coś ponad 400-500.

Shiru
A z której z nich (niekoniecznie jednej) jesteś najbardziej dumna? No i skoro masz zmienny styl, to który z nich najbardziej Ci odpowiada?

Tami
Lubię wszystkie, w których wyszła mi ekspresja. To jedna z tych rzeczy, do których przykładam się najbardziej. Gdybym miała wybrać jedną to chyba byłaby to ta:

Stara, ale nadal ją lubię, bo jest inna. Chyba jedyna której dorobiłam jako takie tło! *śmiech*
Co do stylu - mój aktualny jest całkiem blisko tego, co chcę osiągnąć. Ale muszę jeszcze dużo poćwiczyć nad płynnością ruchów, twarzą... Chcę, żeby te postacie żyły, żeby było widać, że tam są.
Mam w planach komiks, dlatego muszę podszkolić się jeszcze w tej dziedzinie. Nie zacznę czegoś, jeżeli nie będę w 1020% zadowolona z efektu.

Shiru
Podzielisz się z nami chociaż zarysem fabuły w komiksie?

Tami
Jeżeli ktoś kojarzy mój fp, to pewnie wie, że czasem spamię tam wiedźmą Paulinką.
Fabuła w skrócie - Paulinka ma 12 lat i mieszka z babcią. Jest dość nadpobudliwym dzieckiem, złośliwym, ciut aspołecznym… Aż w końcu jej rodzice stwierdzają, że dziewczynka musi przestać pobierać nauki w domu i zacząć chodzić do szkoły, jak normalny dzieciak. Tu właściwie zaczyna się akcja, bo Paulina jest kapryśna i nie do końca umie poradzić sobie z emocjami, co za tym idzie - czasem w jej obecności dzieją się dziwne rzeczy.
W tej historii jest podział na dwie ukryte grupy - wiedźmy i czarodziejki. Nie różnią się właściwie niczym poza "wyzwalaczem mocy" czy jak to tam zwał. Czarodziejki mogą uprawiać magię gdy są szczęśliwe, podekscytowane, zaciekawione. Pozytywne emocje. Wiedźmy mają niestety na odwrót.
Do klasy Pauliny chodzi też dziewczyna ani trochę nie rzucająca się w oczy. Puszysta, niespecjalnie ładna, nieśmiała. Poniżana przez znajomych.
I zgadnij kim jest? Oczywiście czarodziejką.
Nie mam konkretnej fabuły, chcę to utrzymać w realiach szkoły z kilkoma nadnaturalnymi aspektami (np. duch Korneliusz mieszkający na posiadłości babci Pauliny). Nie chce też przesadzić z idealizowaniem otoczenia, dlatego potrzebuje czasu, żeby to wszystko przemyśleć. Ale myślę, że może kiedyś się uda.
Shiru
Co jest Twoją inspiracją w rysowaniu?

Tami
Pragnienie bycia lepszą, przelanie na papier tego, co mi siedzi w głowie. Historie.
Uwielbiam ludzi, kreskówki, lubię rysować to, co mi się podoba (cześć wszystkim moim pairingom).
Przede wszystkim to dla mnie zabawa!
Shiru
No właśnie, często rysujesz arty z różnych bajek i nie tylko. W jakich fandomach siedzisz?

Tami
Gravity Falls, Mystery Kids, trochę SU (nawet nie oglądałam, ale moja dziewczyna jest wielką fanką i informuje mnie na bieżąco xD), cały creepy shit internetu. No i Disney, Pixar, Dreamworks. Ogółem za serialami nie przepadam, ale bajki mogłabym oglądać cały czas! <3

Shiru
Uważasz, że ważniejszy jest pomysł czy wykonanie?

Tami
Pomysł. Jeżeli nawet wykonanie jest dobre to nikt nie będzie chciał czytać powtórzonego 1000 razy schematu romansidła z nieprzemyślaną fabułą i mdłymi postaciami.

Shiru
Czy starasz się przekazać coś w swoich pracach? Masz jakiś główny motyw?

Tami
Nie. *śmiech* Rysuje to, co wpadnie mi do głowy.
Shiru
Jak wygląda miejsce Twojej pracy?

Tami
Biurko zawalone papierami, fotel, koc. Herbata też permanentnie się dolicza. Nic specjalnego.

Shiru
Utrzymujesz się z rysowania?

Tami
Jasne, że nie! *śmiech*  Na razie chodzę do szkoły, nie mam czasu, żeby porządnie się za to zabrać. Aczkolwiek kiedyś byłoby miło czerpać korzyści z tego co się kocha.

Shiru
Jaka jest Twoim zdaniem rola artysty w społeczeństwie?

Tami
Człowiek po pracy może się pośmiać ze śmiesznych rysunków.
Nie no, żartuje. Ale prawda jest taka, że typowo tumblerowi artyści mają mały wpływ na społeczeństwo. Przede wszystkim - trudno jest się wybić. Jak już to zrobisz spotykasz się z tłumem, który chce twoje prace za darmo, bo "ty to lubisz". Niestety u nas nie ma zbyt dużego poszanowania cudzej pracy i wszyscy chcieliby dostać jak najwięcej za jak najmniej.
Poza tym powszechnie wiadomo, że kreskówka to nie sztuka i dopóki nie rysujesz jak Da Vinci, to artystą nie jesteś.

Shiru
Czym zajmujesz się poza malowaniem?

Tami
Nauką. Teraz jestem na pierwszym roku technikum poligraficzno-medialnego.
Shiru
Czy masz jakieś rady dla początkujących rysowników?

Tami
Skupić się na tym, co im wychodzi najlepiej. Ani w życiu, ani w rysowaniu nie nauczysz się wszystkiego od razu. Jeżeli jesteś dobry we wszystkim, to zazwyczaj jesteś naprawdę przeciętny.
No i nie poddawać się nawet, jak coś nie wychodzi. Sama robię teraz szkice i mnie chyba szlag jasny z tym trafi, ale robię. Także spiąć pupy, bo efekty będą tego warte!

Shiru
Dziękuję Ci bardzo za wywiad.

Tami
Też dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz