...

piątek, 15 maja 2015

"Don't you trust me?" - wywiad z Lightiin

          Dziś mam dla Was wywiad z Lightiin! Więc nie przedłużając zapraszam do czytania. ^^


Shiru
To co? Może na początek powiesz nam coś o sobie?

Lightiin
Mam na imię Angelika i cosplayem zajmuję się od 2014 roku. Pierwszy raz wystąpiłam w stroju Miss Fortune z gry League of Legends na evencie intel extreme master w Katowicach. Na co dzień jestem zwyczajną nastolatką, obecnie męczącą się ze stresem matur. Cale szczęście jestem już na ich ostatku.

Shiru
Skąd wzięła się ksywka Lightiin?

Lightiin
W sumie mój nick nie wiąże się z jakąś ciekawą, emocjonującą historią. Był to zbieg okoliczności podczas szukania nowego imidżu w społeczności internetowej. Oglądałam w tamtym czasie jedno z bardziej znanych anime Death Note i zakochana w głównym bohaterze postanowiłam się tym zainspirować.

Shiru
Kiedy zainteresowałaś się cosplayem?

Lightiin
Dokładnie po mojej pierwszej imprezie gamingowej, na której się pojawiłam.. jako cywil. Poznań Game Arena w 2013 roku. Zakochałam się w cosplayerach, była to tak zwana miłość od pierwszego wejrzenia. A jako, że jestem wielką pasjonatką gier postanowiłam, że spróbuję czegoś nowego.

Shiru
Jak wyglądał Twój debiut?

Lightiin
Strasznie się stresowałam. Swój pierwszy strój kończyłam dzień przed imprezą i modliłam się, by podczas podróży niczego nie uszkodzić. Przed wyjściem na korytarze spodka po głowie chodziło mi mnóstwo pytań „a co jeśli im się nie spodobam?” „co jeśli mnie wyśmieją?”. Ale jak to mówią do odwaznych świat należy, nie żałuję, że zdecydowałam się na taki krok.

Shiru
Twój cosplay Ahri powalił mnie na łopatki. W końcu dobrze zrobione ogony! Z ciekawości, jak ten cały projekt powstawał? Czemu akurat ta postać?

Lightiin
Ojej, bardzo mi miło! W sumie to nie był mój wybór, tym razem pozwoliłam swoim obserwatorom na wybór stroju, w którym chcieliby mnie zobaczyć. Padło na Foxfire Ahri, gdyż miałam już wcześniej kupioną czerwoną perukę. Prędzej czy później pewnie i tak zrobiłabym, którąś z jej odsłon, ponieważ bardzo lubię tą postać i jest moim mainem w codziennej rozgrywce, ale właśnie duże zasługi należą się moim fanom.

Shiru
Ulubiony i znienawidzony fragment tworzenia?

Lightiin
Znienawidzony to zdecydowanie klejenie. Ile razy to już skleiłam sobie palce, albo poparzyłam się gorącym wkładem! Haha. Ale cóż poradzić... Takie uroki tworzenia. Bardzo lubię malować i cieniować części zbroi, choć nie jestem w tym jeszcze najlepsza, wciąż się uczę.

Shiru
Ile cosplayów masz już na koncie?

Lightiin
Obecnie... Siedem. Miss Fortune, Annie, Ahri, Nidalee, Popstar Soraka oraz najnowszy Nami.

Shiru
Czy przygotowujesz się o odgrywania postaci?

Lightiin
Niezbyt. Ale tylko dlatego, że po prostu cosplayuje postacie, które lubię, dzięki którym coś osiągnęłam, mam do nich przywiązanie. Więc jakieś szczególne przygotowania nie są potrzebne. Znam je wszystkie na pamięć! :D

Shiru
Jako która postać czułaś się najbardziej sobą?

Lightiin
Najwygodniej było mi w Nidalee i to w sumie chyba w niej czułam się też najlepiej. Utożsamiam się z nią w jakiś sposób, jesteśmy podobne z wyglądu. Więc w sumie nie musiałam nikogo udawać, mogłam po prostu być sobą.

Shiru
Co czujesz, gdy ludzie chcą sobie z Tobą robić zdjęcia?

Lightiin
Na początku było to dla mnie .. dziwne uczucie. No bo wiadomo, na co dzień nie robię sobie z nikim zdjęć, a tu nagle ustawiają się do mnie kolejki! Z drugiej strony to zabawne, cieszę się, że komuś podoba się mój strój i chce go w pewien sposób uwiecznić.

Shiru
Który z Twoich projektów był najbardziej pracochłonny?

Lightiin
Nami. Poświęciłam jej najwięcej czasu, gdyż chciałam dopracować ją bardziej niż resztę swoich strojów. Poza tym wymagała ode mnie więcej pomysłów na stworzenie ideii syreny. Nie chciałam za sobą ciągać ogona, dlatego postawiłam na pływającą rybkę. Ludziom spodobał się pomysł, więc bardzo się cieszę.
Shiru
Uważasz, że polski cosplayer może mieć problemy w wybiciu się za granicą?

Lightiin
Dla chcącego nic trudnego. Fakt faktem w dzisiejszych czasach cieżko się przebić, z dnia na dzień rośnie coraz więcej utalentowanych osób, ale to jest cudowne! Jeżeli całkowicie oddajesz się swojej pasji, starasz się i rozwijasz, to ten wysiłek w końcu się opłaci.

Shiru
Jak to jest prezentować swoje dzieło przed większą publiką?

Lightiin
Tak jak już wcześniej pisałam jest to stres... Przynajmniej dla mnie. Na co dzień jestem spokojną osobą, która nie lubi wyłaniać się z tłumu, w cosplayu jest inaczej. W sumie całkiem niedawno miałam swoj pierwszy występ na scenie. Podobno byłam cała blada wychodząc do publiki, ale mogłam się domyślić po wielu pytaniach od pracowników czy czasem nie chcę, żeby podano mi wody, albo czy nie chcę usiąść. Haha.

Shiru
Większość Twoich strojów jest związana z grami. Podasz swoje ulubione tytuły?

Lightiin
Bo obracam się najczęściej w świecie gier. Można nazwać mnie no lifem, bo od wychodzenia na dwór wolę usiąść przy dobrym rpg. Wiedźmin, League of Legends, HearthStone, Assassins Creed, Skyrim oraz Diablo.

Shiru
Z którego cosplayu jesteś najbardziej dumna?

Lightiin
Z każdego jestem tak samo dumna. Wkładam w swoje stroje dużo czasu, a co najwazniejsze serca. I mimo, ze zauważam, że z każdym kolejnym strojem moje umiejętności stają się lepsze to nie potrafię tak po prostu wybrać jedno z moich dzieci :D

Shiru
Czym się inspirujesz?

Lightiin
Innymi cosplayerami. Śledzę mnóstwo stron na facebooku. Dziennie przez moją tablicę przesuwają się dziesiątki zdjęć cudownych stroi, każdy z nich jest dla mnie inspiracją do dalszej pracy. Ah, no i nie zapominajmy o moich kochanych dzióbkach. Są to osoby, które wspierają mnie od samego początku mojej kariery.

Shiru
Jak przygotowujesz się do streamów?

Lightiin
W sumie nie przygotowuję. Odpalam streama, kiedy mam na to ochotę i gram! Wszystko jest na żywo. Uwielbiam integrację z chatem, dlatego staram się jak naczęściej odpowiadać na ich pytania podczas livów.

Shiru
Na jakim evencie masz zamiar pojawić się w najbliższym czasie?

Lightiin
Będą to dni fantastyki we Wrocławiu, które odbędą się w czerwcu.

Shiru
Plany na kolejne miesiące?

Lightiin
Karma z league of legends, potem Witch Doctor z diablo 3.. A reszta to już słodka tajemnica. :D

Lightiin możecie dorwać tu:
Facebook
Blogspot
Instagram
Ask.fm
Twitch

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz