...

poniedziałek, 18 maja 2015

Pierwszy badass na pokładzie - wywiad z Rayko

          Yo, ludu. Mam dla Was kolejny wywiad, jednak jest to początek zupełnie nowej serii, która polega głównie na rozmowach z moimi cosplayowymi przyjaciółmi i znajomymi. Także zaczęłam od rozmowy z Rayko, którą musicie kojarzyć, jeśli tylko zaglądacie na moją stronkę, bo naprawdę często razem pracujemy lub robimy zdjęcia. Ja wiem kim jest Rayko, tak bardziej personalnie, a teraz chciałabym, żebyście się dowiedzieli o kawale świetnej roboty, którą ta, co prawda bezczelna, ale i kochana laska odwala.


Shiru
To na początek się przedstaw i powiedz kilka słów o sobie. :3 

Rayko
Dzień dobry. Będzie bardzo zwięźle, bo nie lubię mówić o sobie... Nazywam się Alex, ale mówią na mnie także Rayko, jestem jeszcze niepełnoletnim muzykiem i początkującym cosplayerem. Słyszałam także, że chodzącą ładunkiem wybuchowym.

Shiru
To w takim razie zacznijmy od Twoich cosplayów. Pamiętasz jak się nimi zainteresowałaś?

Rayko
Od dziecka oglądałam anime i pamiętam, że mając kilka lat chciałam zostać Setsuną Meio na bal w przedszkolu. Było to pierwsze i nieświadome zetknięcie się z cosplayem. Około 5 lat temu zaczęłam przeglądać prace polskich cosplayerów i któregoś dnia stwierdziłam "Też tak chcę!".

Shiru
I jak wyglądały początki?

Rayko
Na samym początku zaczęło się od "nałogowego" przeglądania prac cosplayerów, szukania dla siebie postaci, tworzenia cos-listy. Jako, że moje umiejętności były na poziomie zerowym wybrałam na mój cosplayowy debiut coś prostego. I tak oto pojawiłam się na opolskim Haruconie jako Izaya Orihara.

Shiru
I jak wrażenia?

Rayko
Kiedy strój był gotowy, stwierdziłam, że sama nie wyjdę po raz pierwszy w stroju, więc zapytałam znajomej, czy nie chciałaby zrobić Shizuo. Po namowach zgodziła się, zrobiłyśmy - lekko failową - scenkę i zajęłyśmy trzecie miejsce. Świetnie to wspominam i chyba nie żałuję.

Shiru

Więc nie zraziłaś się i parłaś do przodu. Prawidłowo! :3 Jakie były Twoje kolejne projekty?

Rayko
Kolejnym moim strojem był Shion z "No.6" i Len Kagamine z piosenki "Sandplay", w których pojawiłam się na Love4. Tym razem nic nie zajęłam, ale nie zraziłam się i jeszcze bardziej wciągnęłam się w cosplayowy świat.
Shiru
Ile razy występowałaś na scenie?

Rayko
Jeśli dobrze pamiętam to pięć razy.

Shiru
A ten najlepiej zapamiętany?

Rayko

Sandplayowe Vocaloidy na Balconie w 2013. Robiłam je wtedy z dobrą koleżanką, dużo osób nam gratulowało, także chyba to wspominam najlepiej.

Shiru

A tak od strony kuchennej cosplayowania... Na jakim materiale najbardziej lubisz pracować?

Rayko
Sztuczne skóry, winyl, lateks... Ostatnio polubiłam także piankę.

Shiru
Czyli ogółem rzecz biorąc szycie. Trzeba przyznać, że po Twoich strojach widać, iż masz do tego talent. :3

Rayko
Nie nazwałabym tego talentem, ponieważ za mało nad tym pracuję i często widać niedociągnięcia. Aczkolwiek dziękuję, bo to motywuje do pracy.

Shiru
Twoim zdaniem jaka jest największa zmora wszystkich cosplayerów?

Rayko

Wydaje mi się, że małe "walki" przy stroju. Na przykład zły wykrój, nie współpracujący materiał, czy krzywo przyszyta lamówka.

Shiru

Czy przygotowujesz się do odgrywania postaci?

Rayko

Najczęściej wybieram postacie podobne charakterem do mojego, dlatego mogę poczuć się swobodnie, bez typowego "odgrywania roli". Ale jednak czasem oglądam ponownie anime, lub czytam mangę, żeby przypomnieć sobie z grubsza zachowania postaci.

Shiru
Więc większość Twoich postaci jest bezczelna? :D

Rayko
Jestem typowym badassem. Przepraszam, ale i tak wiem, że mnie kochasz XD

Shiru
A mam ja inne wyjście? XD W takim razie, jako która postać czułaś się najbardziej sobą?

Rayko
Nie masz ^^ Wydaje mi się, że jako Haine Rammsteiner, bo chyba nie jestem aż taką mendą jak Izaya.

Shiru
A z którego cosplayu jesteś najbardziej dumna?

Rayko
Szczerze? Z każdego. Z technicznej strony jestem bardzo dumna z sandplayowego Kaito. Ze strony odegrania postaci podczas sesji chyba ze Slendermana.

Shiru
Cosplayujesz głównie męskie postaci. Dlaczego tak?

Rayko
W męskich postaciach, które wybieram jest mocno zarysowany charakter i to bardzo mi się podoba. I nie oszukujmy się.. Z moimi rozmiarami bliżej mi do chłopca :c

Shiru
No nie przesadzajmy. Jak zrobiłaś Czarodziejkę Pluto, to aż cały fejs zadrżał.

Rayko
Szczerze bardzo bałam się ją robić. Fejs zadrżał? Toż to tylko instant.

Shiru
No widzisz ^^ Co lubisz najbardziej w całym cosplayu?

Rayko
To uczucie, kiedy ubieram gotowy strój. Ożywiam nieożywione i chyba to podoba mi się najbardziej.

Shiru
Masz jakiś wymarzony projekt?

Rayko
Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, chciałabym zrobić pełny strój Predatora. Może kiedyś moje umiejętności mi na to pozwolą.

Shiru
Wtedy trzasnę Obcego :3 Co jest dla Ciebie najważniejsze? Wykonanie czy pomysł?

Rayko
Przypomnę Ci o tym! :3 Wykonanie. Jestem nauczona, żeby robić wszystko najlepiej, jak umiem. Czasem wychodzi, czasem nie - człowiek uczy się na błędach.

Shiru
Wolisz pracować sama czy z kimś?

Rayko
Z kimś. Praca jest na pewno przyjemniejsza. Wzajemny doping również pomaga.

Shiru
To teraz jeszcze kilka pytań a propos basu. Jak zaczęła się Twoja historia z tym instrumentem?

Rayko
Zaczęło się od koncertu mojej ulubionej grupy KISS. Stałam w drugim rzędzie i w pewnym momencie basista pokazał ręką na mnie. Chyba w tym momencie poczułam powołanie do grania ;p

Shiru
W jakich klimatach grasz?

Rayko
W szkole muzycznej gram cięższe technicznie partie basu Johna Myunga, Bjorna Englena czy Dave'a LaRue, natomiast w domu głównie black metal.

Shiru
Masz własny zespół?

Rayko
Gram w kilku zespołach, ale to bardziej zespoły tymczasowe i nie określam ich jako "własne".

Shiru
Jak miałby wyglądać ten własny?

Rayko
Własny powinien grać regularnie i mieć stały skład. Tylko wtedy można coś więcej zdziałać.

Shiru
Masz muzyka z którym chciałabyś najbardziej zagrać?

Rayko
Yngwie Malmsteen. A z polskiej sceny z Tomkiem Wróblewskim.

Shiru
Twoje plany na najbliższe miesiące?

Rayko
Aktualnie został mi ostatni miesiąc nauki oraz przygotowań w szkole muzycznej. Po tym zajmę się cosplayami i regeneracją sił w wakacje ^^

Shiru
W takim razie trzymam mocno kciuki! Dziękuję Ci za wywiad! :3

Rayko
Również bardzo dziękuję c:

Rayko możecie znaleźć przede wszystkim na:
Facebooku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz